ENJOY THE MOUNTAINS

With the Lyskamm4000's Mountain Guide

BESPOKE SKI TOURING AND SPLITBOARDING DAY EXCURSION - MONTE ROSA - DEVERO - FORMAZZA - SEMPIONE

An adventure suitable for everybody, either for begineers who are moving their first steps on this activity or for experienced skiers who are looking for more serious and challenging ascents.

Send a request

SKI MOUNTAINEERING STAGE - BASIC APPROACH

SESIA VALLEY or OSSOLA VALLEY

Season 2021 - The 6th/7th of March, the 21st/22nd of March, the 3th/4st of April

The main purpose of this stage is to give the most important notions in order to be able to practice ski mountaineering safely

Send a request

CORSO DI SCI ALPINISMO - MODULO 2 - PROGRESSIONE SU GHIACCIAIO E MANOVRE DI CORDA

MONTE ROSA

Stagione 2021 - 17/18 aprile - 1/2 maggio

Secondo appuntamento con il corso di scialpinismo, per approfondire i temi legati all’ alta montagna, la progressione su ghiacciaio e le manovre di corda necessarie a muoversi in sicurezza.

Send a request

ROCK CLIMBING STAGE - FOR BEGINNERS

SESIA VALLEY - OSSOLA VALLEY

Season 2021 - 1/2 of May, 22/23 of May, 12/13 of June

An introductory stage to sport climbing, on real rock in the real outdoors. This stage is as suitable for beginner as it is for indoor climber who like to explore safely the rock world.

Send a request

BERNEN OBERLAND SKI TOUR (DIFFICULT) - SWITZERLAND

From the 22nd to the 25th of April 2021

A great tour into the reign of the largest glaciers in Europe. During these 4 days we ski through incredible spaces, beautiful landscapes and the amazing glaciers of the Bernen Oberland.

Send a request

MISCHABEL SKI TOUR - SWITZERLAND

From the 15th to the 18th of April 2021

Beautiful loop tour departing from Tasch and arriving in Zermatt. During the 4 days we’ll can reach the top of 3 peaks over 4000 m: Alphubel m 4206 at first, then Rimpfishorn m 4199 and finally Stralhorn m 4190.

Send a request

SKI TOURING IN IRAN - MOUNT DAMAVAND M 5671

From the 8th to the 18th of April 2021
Our expeditions are always led by expert UIAGM / IFMGA Certified Mountain Guides

Mount Damavand is a potentially active volcano and the highest peak in Iran (5671m). It has a special place in Persian mythology. From the top you can have a spectacular view all around.

Send a request

K2 BASE CAMP TREKKING – PAKISTAN

CLIMB OF IAKORA PEAK m 6172 - COME BACK THROUGH GONDOGORO-LA m 5650
Our expeditions are always led by expert UIAGM / IFMGA Certified Mountain Guides

From the 12th of June the 4th of July 2021

A trekking in one of the sanctuaries of mountaineering, made of big glaciers surrounded by steep rock walls and high peaks that seems to touch the sky.

Send a request
25 feb 2021, 17:59:17

IMPIANTI CHIUSI??? IMPARIAMO A FARE SCIALPINISMO!!!

Riproponiamo una scelta di date per lo svolgimento dei corsi di sci alpinismo da noi proposti. La situazione di innevamento è ancora ottima e abbondante ed in più, durante lo svolgimento di questa attività potremo facilmente rispettare le norme di distanziamento sociale. Non rinunciate a vivere la montagna in veste invernale!!!
Clicca qui per scoprire di più sul luogo dove si svolge l'evento

25 feb 2021, 17:59:42

ATTIVITA' DA FARE IN TEMPO DI COVID

La situazione sembra proprio non si voglia sbloccare. Dopo l'ultima mazzata legata alla non riapertura degli impianti sciistici dobbiamo reinventarci un ennesima volta. La beffa più grande è in relazione al protocollo di sicurezza covid per lo svolgimento di molte attività da noi proposte come categoria. Tale protocollo è stato approvato dal nostro governo a inizio estate 2020, ma sembra non interessi un gran che a chi per noi decide (o meglio non decide). La primavera è alle porte e la maggior parte delle attività fattibili sono legate allo sci alpinismo. Purtroppo, la non riapertura degli impianti, ha automaticamente decretato la non riapertura della maggior parte dei rifugi in quota. Un alternativa alle escursioni giornaliere o con base fissa (che chiaramente rimangono attive e con ottime condizioni) è puntare oltralpe, in territorio svizzero, dove impianti e rifugi assicurano la possibilità di frequentare la montagna. Incominciamo a riproporre anche i corsi di arrampicata sportiva, durante i quali, le norme di distanziamento sociale possono essere rispettate facilmente. Per finire, siccome la speranza è l' ultima a morire, manteniamo attive anche alcune proposte all' estero!!!!!
Clicca qui per scoprire di più sul luogo dove si svolge l'evento